Gotland !

2011-07-31 @ 13:17:51
Hejsan!
Är hemskt ledsen över att vi inte har bloggat så mke men vi har alla var ganska upptangna!
Ska försöka bättra oss! LOVAR <3
Den här veckan har Linn och jag vart på Gotland!
Super mysigt, för att sammanfatta våran vecka kan man bara säga :
SUPER MYSIGT! <3
Lördag
Vi fick stiga upp jätte tidigt!
tror att klockan kan ha varit 5 eller nåt, Men det gjorde inte så mycket eftersom man var så pirrig ( svårt att beskriva känslan) Men man hade alltså inte tid att tänka på att man var trött!
Vi satte oss i bilden med husvagn och allt efter och körde iväg :D
Båten gick inte förren åtta från nyneshamn så vi fick stå i bil kö till färgan i ungefär en timma.
Eftersom våran familj e så awesome så kom vi såklart fört in i färgan och skulle därför komma först av oxå!
Jippi!
Eftersom färgan inte åker i mer en 5 timmar så behöver man inte några rum, utan vi fick isället varsinn stol... eller mer en fotölj typ :D
Efter 5 timmar med ett suduko (hur säger man det egentligen? [soduuko]?, [suducko]? aja!) i handen och en coola i andra så stannade vi i visbys hamn!
Tog ungefär en timma att åka från Visby till Fårö , eller aa till våran camping :D
Det färsta vi gjorde var att resa vårat husvagns förtält typ , sen hoppade linn , jag och Mamma ner i havets HÖGA vågor!
Det var superkul och super skönt! , Jag överdriver inte om jag säger att vågorna var högre en mej ibland ( jag är 163cm ) så vågorna var riktigt höga och roliga!
När kvällen var kommen skönk vi trötta och nöjda ner i sägbäddarna! :D
Image and video hosting by TinyPic
Söndag
Idag skulle vi besäka raukarna!
Super spännande!
När vi kom fram till raukarna blåste det riktigt rejält och man höll på att blåsa ut i havet!
Raukarna var inte som jag trott riktigt, Dom var inte lika höga som jag och de var inte en eller två..
DOM var supermånga och super stora!
Jag vart riktigt förvånad och helt paff.
Riktigt cool upplevelse!
Vi kollade också på något gammalt fiske läger :D
Image and video hosting by TinyPic
Måndag
Idag kollade vi på rally och var i lummelundagrotterna!
Super häftigt det med!
Har tyvärr ingen bild så ni kan få se hur coolt det var med jag kan beskriva så gott det går!
Det var typ sånnahär vad heter det.. hmm... Stalaktiter! det såg ut som regn från grottans tak som hade frysigt i faten typ!
jätte coolt!
Köpte också en super häftigt ring i en lite butik där också!
Image and video hosting by TinyPic
Tisadag
Idag hade vi bara en slappar dag!
Super skönt måste jag säga!
Låg på stranden vid havet och sola och läste hela dagen!
Sanden där var som potatis mjöl! x)
jätte mysigt och braiigt!
Men det måste ju hända dåliga saker också tänker ni !
Och jaa det hände faktiskt en förfärligsak!
Jag och Linn förvandlades till Tomater!!
Allvarigt!
Vi var så röda och hade så ont och var så ledsna över att vi inte hade använt solkräm!
Vi hade bränt oss överallt!
Min mage såg ut som en vulkan!
Den var super röd! ( men det kom ju såklart inte ut någon lava .. x)'
Image and video hosting by TinyPic
Onsdag
Idag gick både linn och jag upp med solbränne värk över hela kroppen!
Och speciellt ont gjorde det i min navel!
Image and video hosting by TinyPic
Torsdag
Vi åkte och kollade på en fyr och blickade ut över det mycket vackra havet :D
Image and video hosting by TinyPic
Fredag
Idag var vi i Visby!
Fullt med folk och såg minst två kändisar!
Super häftigt!
Tycker ringmuren är super cool!
Mamma köpte garn och vi andra stog utanför!
Det regnade super mycket och som tur var fick jag låna mammas tröja så jag höll mej varm!
Mot slutet av våran Visby runda fick jag skav på båda fötterna av mina flippflopps och var derfär tvungen att gå barfota. Alla kollade lustigt på mej och de undrade säkert varför jag klev runt i en stor tröja och alldeles barfota i det kalla och regninga vädret..
Image and video hosting by TinyPic
Lördag
Idag var den sorgliga dagen då vi skulle åka hem!
Sorligt säger jag bara!
Men det kanske var lite skänt också för hemma är ju alltid bäst!
Vi åt Kulglass som vi hade köpt i en supergalss tjosk!
Fans minst 100 glasssorter!
Och typ yttligare 100 sortes strössel!
När det var 2 timmar kvar till vi skulle åka på båten gick vi in på en sport affär och gissa vad!
Vi köpte converse!
Jag köpte röda och linn köpte lila!
De ar super fiina!
Image and video hosting by TinyPic


Kommentarer
Postat av: Felle

jag var ju också i hamnen flera ggr :)

2011-08-02 @ 18:40:17
Postat av: Felle

jusste, jag älskar era skor ^^

2011-08-02 @ 18:45:03
Postat av: Filippa

När vi var på gotland var vi vid raukarna, vid ringmuren och i lummelundagrottan! Haha, jag tyckte det var kul att vi gjorde typ samma saker. :D :D :D :D :D

2011-08-05 @ 20:56:06

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vi är då 4 tjejer på en blogg. Vi är 14 år, vi bor i utkanten av Södertälje och för det mesta spelar vi fotboll på våran fritid! Våra namn är Alice, Linn, Frida och Sandra, vi har vart kompisar sedan dagis. Om ni undrar varför Linn och Sandra är så lika så är det för att dom är enäggstvillingar !

I bloggen brukar vi dela upp veckorna så att alla inte bloggar samtidigt, om du vill se vem/vilka som kommer att blogg klicka då på texten nedanför ♥












Image and video hosting by TinyPic